Łączna liczba wyświetleń

sobota, 28 lutego 2015

Keskin KT1

Felgi dość popularne w różnych rozmiarach i rozstawach Trafiły do mnie na przepolerowanie rantów .
Właściciel Łukasz który kiedyś polerował u mnie Smoory powierzył mi zadanie
Renowacja obejmowała
Równanie rantów i wżerów
rozwiercanie mosiężnych nitów
polerowanie rantów na lustro





Po odbiorze felg Łukasz był strasznie zadowolony z efektu . Ja tym czasem zabieram się za kolejne prace w garażu . Czekajcie na kolejne relacje .

CZOŁEM !!!

16 Ronal

Do polerowania frontów zawitały 16 " Volkswagenowskie felgi Ronal . Przytarte ramiona od krawężników zostały opanowane.
 Po polerce


Zrobione!!

Zaciski

Zadzwonił do mnie Krzysiek z pytaniem Czy nie odnowił bym jego zacisków hamulcowych z BMW ?
Dlaczego by nie!
Zawsze to jakieś inne zajęcie.
Zaciski wiadomo jak to w aucie używanym na co dzień  , brudne zniszczone . Zawiozłem je do piaskowania , następnie poszedł podkład i farba żaroodporna. Czy wyszło dobrze oceńcie sami .



Piaskarka

Temat od dawna przewijał się przez moje myśli. Zacząłem szperac w internetach i zgłębiać wiedzę na ten temat .
Na złomowcu dorwałem butle 60l  która będzie przeznaczona na zbiornik zasypowy do drobnego piasku

Reszta klamotów jest w fazie produkcji u tokarza :) Zachęcam do śledzenia projektu ciekawskich :)

Viertara

Dawno nic nie pisałem o vitce która będę przerabiał w kąpiele błotne.
Z braku czasu coś tam działam w garażu ale niestety niewiele. Z prac które wykonałem wyleciało całe wnętrze , dach , wymieniłem tylną klapę i zdemontowałem prawe drzwi

Drzwi poleciały z racji zgnitego prawego słupka
Zabrałem się również za pas przedni
Swoją drogą coraz bardziej przekonuję się do wersji pick-up :)
Do zdemontowania została deska rozdzielcza i buda zlatuje z ramy . Spawania jest naprawdę sporo , całość będę aktualizował w miarę postępu prac .

Maszynka

Po długim czasie czasie W końcu zebrałem się w sobie i postanowiłem zrobić kolejną maszynę do felg .
Do tej pory z racji tego iż miałem dwa silniki przy starej maszynie , trzeba było je przerzucać.  Było to bardzo kłopotliwe i męczące gdyż silnik do wolnych obrotów posiadał ciężką przekładnie.
Po nabyciu profila 40x40x2 zabrałem sie za tworzenie maszyny .
Po 24 godzinach wyszło coś takiego
Nietypowy silnik jaki jest zamontowany na maszynie ( 900 obr/min ) przy małym kole pasowym skutkowałby pourywanymi palcami przy polerowaniu rantów . Przy pomocy zaprzyjaźnionego tokarza zastosowałem kolo pasowe o średnicy 250 mm co pozwoliło zredukować prędkość obrotową felgi z 900 do 300 obrotów . Komfort pracy znacznie się poprawił . Nie muszę już myśleć o przekładaniu silników a praca idzie o wiele szybciej . Niby taka mała rzecz a cieszy strasznie :)

Cztery siedemnastki

W ręce wpadły tym razem 17- nasto calowe felgi z alfy .
Stan przed ?? No cóż Piękne nie były ale i do agonalnego stanu było im daleko.

Po usunięciu starej powłoki lakierniczej uzupełniłem ubytki , położyłem podkład akrylowy następnie bazę i bezbarwny w 3 warstwach .

 

Kuracja kosmetyczno - odmładzająca zakończona powodzeniem . Koła czekają na wiosnę .

niedziela, 22 lutego 2015

Części motocyklowe

Tym razem na stół trafiły elementy starego motocykla Suzuki z 1979 roku.
Część z nich była już gotowa do wypolerowania , a reszta wymagała zabawy papierami ściernymi
Przed rozpoczęciem prac wyglądało to tak :

Po całej papierologi elementy odzyskały dawny blask



Błyskotki gotowe miejmy nadzieję że ładnie przyozdobią stary motocykl .