Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 30 marca 2015

Piaskarka

Do prac garażowych i domowych jak już wiecie ze wcześniejszych wpisów postanowiłem zrobić sobie piaskarkę.
W tym celu pomocny okazał się internet pod adresem :

                          http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1121300.html
oraz
          http://motoalvax.blogspot.com/2012/08/piaskarka-wasnej-roboty-krok-po-kroku.html
Całość po zmontowaniu okazała się świetnym rozwiązaniem do walki z rdzą
 

 
Posłużę się przykładem jak działa taka piaskarka  

Jakich materiałów użyłem do budowy piaskarki ? 
- Butla LPG 60L ( z odzysku )
- profil 40x20 i 20x20 na nóżki 
- 2x male kółko 
- 3x zawór kulowy 3/4 cala 
- kolanko 3/4 cala 
- 2x trójnik 3/4 cala 
- rurki 3/4 cala rożnej długości 
- wąż do piaskowania 5m 
- oprawa dyszy 
- dysza z węglika wolframu 4mm 
- wąż powietrzny 1m 
- odwadniacz 
- 2x króciec do węża 
- opaski zaciskowe 
- redukcje 
Koszt wykonania takiej piaskarki to około 500 - 600 PLN 
Jedynym mankamentem w późniejszym etapie piaskowania jaki musi być spełniony jest wydajny kompresor , którego na chwilę obecną u mnie brak , ale podziałam coś i w tym kierunku. 
Każdemu garażowemu majsterkowiczowi mogę śmiało polecić taka piaskarkę , która łatwo poradzi sobie z rdza , a elementy po oczyszczeniu i pomalowaniu będą wyglądać jak nowe :) 

17 Mercedes AMG

Na stół operacyjny trafiły pięcio ramienne felgi AMG z mercedesa . Ich stan ?? Naprawdę opłakany
Od nowości nie rozkręcane i jeżdżone zima lato .
Farba łuszcząca się wszędzie spowodowała to iż rotor z bębnem nie chciał się wcale rozłączyć.
Po męczącym rozłączeniu na prasie hydraulicznej przystąpiłem do renowacji.

 

Niestety przy demontażu 8 takich śrubek tytanowych poległo...

Po skończeniu całość wyglądała tak
 
 

Renowacja obejmowała:
- Rozkręcenie felg 
- Usunięcie starej powłoki lakierniczej 
- Polerowanie rantów o rotorów 
- Rozwiercenie tytanowych śrubek 
Myślę że efekt końcowy wyszedł o niebo lepszy od początkowego , ciekawe tylko co powie właściciel ;) 

Rozmowa z Romanem

Po długim czasie jaki poświęciłem na budowę Romana przyszedł czas na rozmowę.
 

Kontrolki ? Działają
Paliwo w filterku ? Jest
To odpalamy :)
Pierwsza Jazda próbna przebiegła praktycznie bez problemowo poza tym , że Romek jeździł tylko na pierwszym biegu . Winowajcą zajścia okazała się tylna zębatka .
Po zmianie łańcucha i zębatki na większą wszystko jest jak należy
Pozostaje zrobić hamulce i zająć się kosmetyka :)