Łączna liczba wyświetleń

piątek, 5 czerwca 2015

Budowa kompresora

Stworzenie przeze mnie piaskarki domowej roboty do drobnych domowych prac pociągnęło za sobą zakup wydajniejszego kompresora.
Mój mały kompresor niestety nie dawał sobie rady z 65 -cio litrową piaskarką.
Zrodziło się w głowie podstawowe pytanie :
" Kupić nowy kompresor , czy zbudować go samemu ? "
Nowe fabryczne kompresory często mają małą wydajność efektywną , a przy piaskarce ( w zależności od średnicy dyszy ) to ona jest podstawowym parametrem do ciągłej i poprawnej pracy piaskarki.

Chcąc otrzymać jak największą wydajność niewielkim nakładem postanowiłem sam zbudować kompresor.
Kilka wieczorów zajęło mi zgłębienie wiedzy na ten temat , a następnie zacząłem śledzić znane portale aukcyjne i znaleźć potrzebne rzeczy po jak najniższej cenie

Na pierwszy rzut poszła sprężarka i silnik elektryczny.
Następnie musiałem znaleźć butlę gdyż moja po hydroforze 300l została by rozerwana przez ciśnienie 10 bar ze sprężarki .
Udało mi się nabyć butlę 400l ze starego polskiego kompresora Wan
Prace trwają , całość zostanie zmontowana na rurkach 3/4 cala . Mam nadzieję ze powietrza nie będzie już brakować , ciag dalszy w kolejnych postach . ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz