Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 24 stycznia 2016

Prasa krawędziowa

 W garażu jak wiadomo czasami zachodzi potrzeba wygięcia blachy nie tylko 2 mm ale i grubszej.
Dlatego postanowiłem zrobić sobie małą garażową prasę krawędziową.
Czego użyłem do tego ?
- 2x płyta metalowa 30 mm grubości
- 2x tulejka metalowa ( może być rurka )
- 2x pręt gładki
- 2x sprężyna na ściskanie
- ceownik
- 3x kątownik

Pierwsza płyta o grubości 30mm posłużyła mi jako podstawa pod całą konstrukcję ,w której wywierciłem dwa otwory o średnicy 18mm , a następnie wspawałem dwa pręty gładkie (prowadnice)
Druga płyta została przefrezowana tak aby uzyskać kąt mniejszy niż 90 stopni ( w moim przypadku 78)
Do niej dospawałem dwie tulejki , tak aby swobodnie przesuwała się po prowadnicach.
 
 
Gięcie blach i płaskowników do kąta 90 stopni nie stanowi najmniejszego problemu.
Prasa spełnia swoje zadanie i będzie bardzo pomocna w garażowych pracach. A ty jak radzisz sobie z gięciem blach ? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz